SIV/Akro Makedonie - Paragliding JEMM

SIV/Akro Makedonie

termíny:
instruktor:
Tomáš
Akce je určtena pro:
pokročilý (létá termiku), zkušený (létá přelety)

SIV kurzy děláme již od roku 2006 a děláme je rádi. Hlavním smyslem SIV kurzu je detailně poznat svůj padák a naučit se adekvátně reagovat na situace, které můžou ve vzduchu nastat.
Projdeme si všechny možné formy ovládání a kontroly padáku od kolapsů a wingoverů až k regeneraci a SATům (pokud si to budeš přát). Je to hodně znát, až po SIV kurzu poletíš další přelet, budeš mít větší sebedůvěru a mnohem lépe budeš ovládat svoje křídlo, což Ti umožní soustředit se na samotný let, na hledání termiky, osvobodí Tě to a pomůže Ti to doletět dál.

Každý SIV manévr nebo figuru probereme na detailním briefingu a během letu Tě bude provázet Tomáš prostřednictvím vysílačky. Tomáš bude dole na záchranném člunu nebo na břehu, pokud bude na člunu asistent, a bude Tě detailně provádět každou figurou. Po létání bude následovat briefing, kde probereme všechny lety, které jsme ten den udělali a podíváme se, na co se zaměříme následující den.

Všechny lety natáčíme abychom je během večerního briefingu prošli a poučili se do dalších letů. Nahrávky nám zásadně pomáhají se zdokonalit a pochopit, co se vlastně během daného manévru děje. Po kurzu, ve svém volném čase, si pak můžeš prohlédnout své figury, které Ti zkopírujeme na tvůj flash disk nebo pošleme emailem ke stažení. Pro piloty je opravdu užitečné si po čase vše projít znovu. A také to, že se o své zážitky můžeš podělit s přáteli a rodinou je fajn.

Program figur jsme pečlivě navrhli tak, aby byl progresivní, aby se piloti co nejvíce naučili a vytěžili maximum pro paraglidingový život. Každý let ale přizpůsobujeme pilotovým momentálním schopnostem a možnostem ale i požadavkům. Ať už se účastníš kurzu SIV nebo Acro, nebudeme Tě tlačit do žádných figur, na které nebudeš připraven/a a Ty sám/sama nebudeš chtít postupovat dále v programu.

Vždy mysli na to, že Ty jsi pilot ovládající svůj padák a pokud jde o Tvou bezpečnost, jsi to ty, kdo má poslední slovo.

Instruktor je Tvůj průvodce ale i poradce, který Ti rád pomůže s jakýmkoliv pilotním problémem a bude společně s tebou rozvíjet tvou pilotní sebedůvěru.

Od každého účastníka kurzu očekáváme, že umí samostatně startovat i přistávat. V případě jakýchkoliv pochybností nebo nejasností se určitě ptej.

Trochu málo o místě konání
Ohridské jezero je jedno z nejčistších jezer v Evropě. Leží v 700m nad mořem. Zajímavostí je, že Ohridské jezero doplňuje jezero Prespanské, které je zhruba o 300m výše a tyto dvě jezera od sebe dělí místy 1500m vysoký hřeben Galičica (ze kterého budeme startovat). Prameny vody z Prespanského jezera si tudíž musely najít cestu pod zemí kde se důkladně vyčistí a potom vyvěrají do Ohridu většinou na jeho dně. V případě nepřízně počasí se na takové prameny poplujeme podívat loďkou. Bezpečnostní kurz na Ohridském jezeře má své kouzlo a velmi rádi se sem vracíme my i piloti.

Místo, kde budeme ubytovaní a budeme trávit většinu času je v podstatě rekreační oblast, kam cestuje přes léto většina makedonců. My tam ale budeme ještě před sezónou, takže oblast je prakticky vylidněná a velmi klidná. 20km daleko od našeho útočiště je město Ohrid, které žije celoročně :). Pár kilometrů na druhuou stranu, než leží město Ohrid, leží Albánské město Pogradec, kam jezdíme na nákupy i na večeři, pokud chceme. Základní potraviny samozřejmě nakoupíme i v naší vesnici, ale čerstvou zeleninu a ovoce jezdíme nakupovat většinou přes hranice.

A jak to tedy bude na SIV kurzu vypadat?

Se všemi se potkáme ráno prvního letového dne na úvodním brífinku v malé vesničce Ljubaniště na břehu Ohridského jezera. Na brífinku si zkontrolujeme funkčnost záložního padáku, dostaneš od nás zapůjčenou automatickou záchrannou vestu, vodotěsnou vysílačku s držákem na přilbu. Naučíme tě s těmito tvými pomocníky zacházet. Promítneme si program SIV kurzu, každou figuru si probereme zvlášť ať víš jak se co provádí a co tě zhruba čeká. Autem z přistávačky (pláž na břehu jezera 700m nad mořem) na start je to po asfaltové cestě cca 20minut. Startovačka se nachází v bezmála 1600m nad mořem, je prostorná s dostatečným sklonem pro snadný start. Tvým cvičením nad vodou tě bude provázet hlas instruktora a oko kameramana tě nespustí z objektivu. Na jezeře pod tebou bude bdít záchranný člun. Začneš s jednoduchými a lehkými figurami pro pochopení a sžití se s tvým křídlem. Postupně, jak to budeš zvládat, přejdeme k složitějším a náročnějším figurám. Ke každému pilotovi mám individuální přístup a pokud to situace vyžaduje tak i individuální skladbu figur. To, kolik toho zvládneš a kolik si toho vyzkoušíš záleží na tom, jak se budeš cítit a co budeš chtít. Pro přistání si můžeš vybrat omezený prostor pláže na břehu jezera, nebo dostatečně velkou louku cca 100m od jezera. Pro ty náročnější zbyde i prostor vyzkoušet si a naučit se pár fajnovostí z acro figur. Tvé zážitky a pocity z cvičení si řekneme nejen bezprostředně po tvém přistání, ale vše rozebereme na večerním brífinku při promítání tvých záběrů.

Vzhledem k tomu, že se tady nevyplatí začínat s cvičením nad vodou dříve než v poledne tak příznivcům paramotorového létání doporučuji si vzít náčiníčko s sebou. Během dopoledne a těsně před západem slunce se budeme toulat s paramotory jak kolem Ohridského tak i Prespanského jezera.

Na SIV kurz stačí tři letové dny. Máme tedy dohromady dva rezervní dny, se kterými naložíme dle preferencí účastníků, pokud je ovšem nevyužijeme na SIV z důvodu nepřízně počasí. Můžeme prodloužit tréning nad vodou a nebo přejet na termicky velmi zajímavé místo jako je například Kruševo vzdálené cca 130km (2hodiny) od Ljubaniště. Tento letový terén je známý svou termickou aktivitou a svojí polohou nabízí náročnějším pilotům možnosti různých přeletů. Těm méně náročným pak pohodové létání s převýšením cca 800m. Na Kruševu je jednoduchá logistika jak vývozů po asfaltové cestě na start tak svozů z nedokončených přeletů po asfaltové cestě pod hřebeny místních kopců.

Cena kurzu: 9900 Kč

Cena zahrnuje:

  • Video nahrávky Tvých pokusů (můžeme zkopírovat na váš vlastní hard disk nebo si můžete soubory stáhnout z internetu)
  • Zapůjčení automatické záchranné vesty
  • Zapůjčení vodotěsné vysílačky s držákem na přilbu
  • Zabalení ZP po použití
  • 1x náhradní solná tableta + bombička do automatické záchranné vesty v případě použití
  • Instruktáž s komentářem během SIF kurzů i během termického létání
  • Náklady záchranného motorového člunu
  • Na konci obdržíš osvědčení o absolvování kurzu (diplom:)
  • V případě přistání do vody máme k dispozici náhradní vybavení – sedačka, záložní padák i vrchlík

Co cena nezahrnuje:

  • Dopravu do místa konání kurzu (je možno využít dopravy JEMMbusem tam i zpět za cenu 3000 Kč)
  • Ubytování (10-15€ na os/noc v privátu, a možnost stanování se informujte u nás)
  • Jídlo a pití (je zde malinko levněji než v ČR a v restauracích je jídlo velmi chutné)

Co musíš splňovat?

Bonusy

  • kurz používání D-bagu pro začínající akropiloty za cenu 2000 Kč.
  • zdarma tandemový let pro tvůj nelétající doprovod

Varianty dopravy do místa konání:

  • S námi JEMM busem cesta tam i zpět 3000 Kč.
  • Letecky do Tirany (hlavní město Albánie) pak autobusem 150km do města Ohrid.
  • Letecky do Skopie (hlavní město Makedonie) pak autobusem cca 150km do města Ohrid. V obou případech bychom tě v Ohridu na autobusové stanici vyzvedli a přepravili do místa konání kurzu.

Pro příznivce i motorového létání doporučujeme přibalit motor, nebudete litovat!!!

 
Mapa:

Komentáře

Přihlásit

Novinky//Aktuality

  • Výprodej

    Vyprodáváme zboží skladem, většina vybavení skladem je s 20% slevou do konce května 2018.

  • Pozdrav z ostrova věčného jara

    Jsem tady na Madeiře už asi po 18. a pokaždé je počasí malinko jiné a to mě na tom baví úplně nejvíc. Piloti tady můžou improvizovat. Když náhodou počasí nedovolí létat, tak jsou zde i jiné možnosti, jako procházky bujnými lesy po okrajích „levád“, což jsou kanály pro transport vody ze severu ostrova na jih po vrstevnicích. Dají se zde navštívit staré tradiční lisovny sladké šťávy z cukrové třtiny ze které se pak vyrábí další výrobky. Mezi nejznámější patří tradiční Rum. No a v místních barech a restauracích pak z tohoto rumu, čerstvě vymačkaného ovoce a medu míchají tradiční nápoj zvaný „Poncha“. Letos máme opravdu štěstí na počasí a je letově každý den. Fouká nám kolem tlakové výše vítr východních směrů, který s sebou přivane relativně suchý a teplý vzduch. I tato situace znamená možnosti výběru startovišť s možností různých způsobů létání. Můžeme si vybrat z chladnějších variant mezi svahováním na návětrné (východní) straně ostrova pod zamračenou oblohou, dlouhými slety pod oblačností na severní straně ostrova, a nebo ty teplejší varianty jsou létání v trochu ostřejší termice na druhém nejvyšším klifu v Evropě Cabo Girao či točení termiky na jiho-západě ostrova s možností přeletů kolem 15-30km k nejzápadnějšímu majáku a zpět. Na návštěvu „sugar company“, levád či 3D kina kde vás provedou zrozením Madeiry letos pro každodenní létání čas nezbyde, ale však tady nejsme naposledy. Každopádně večerní návštěva tradičního Poncha baru je ideálním místem kde se dá v klidu o aktuálním létání pohovořit... :-) V roce 2018 raději nelétejte vůbec a když tak nízko a v zatáčkách si přibržďujte, to vám přeje Váš průvodce paraglidingovým světem Tomáš Lednik aktuálně z Madeiry :-)...

    • Thumb Thumb Thumb Thumb
  • Po třech dnech jsme zpět

    Nakonec pouze tři dny trvalo obletět naší zemičku. Poslední den byl 450km zápřah, který jsme si užili maximálně :)

  • Jsme na cestě přes Českou republiku

    Jsme na paramotorovém přeletu Českou republikou, máme s sebou paramotorové speciály Zorro, které si na naší trase můžete vyzkoušet. Zájemci volejte přímo Tomášovi na 608662313 a domluvte si čas a místo setkání. Jak jsme daleko na našem přeletu můžete sledovat online na airtribune https://airtribune.com/18632/tracks__140795/live nebo ze záznamu na xcontest https://paramotors.xcontest.org/world/en/pilots/detail:Touchflyer a nebo na naší souhrnné mapě https://drive.google.com/open?id=1pEWOSz_E22STW36ARneny-nBlMo&usp=sharing

    • Thumb Thumb
  • BGD dny v Beskydech

    Od 19.7. do 21.7. půjčujeme BGD padáky k vyzkoušení :), takže pokud vás zajímá, jak se lítá na BGD máte unikátní možnost si padáky vyzkoušet. Naplánujte si podle počasí výlet do Beskyd a můžete si sami udělat názor, jestli ty krásně barevné padáky umí i lítat. K dispozici bude ADAM EN / LTF - A určený pro začátečníky nebo rekreační piloty, Epic EN / LTF - B určený pro mírně pokročilé piloty a první přelety, Base EN / LTF - B výkonný, určený pro zkušenější piloty, Cure EN / LTF - C pro zkušené piloty, přeletáře. Velikosti: Epic XS 50-65 kg Epic S 60-80 kg Epic ML 90-110 kg Epic L 105-125 kg Base S 60-80 kg Base M 75-95 kg Base ML 85-100 kg Base L 100-120 kg Base Lite S 60-80 kg Base Lite M 75-95 kg Base Lite ML 85-105 kg Cure S 60-80 kg Cure M 75-95 kg Cure ML 90-110 kg Cure L 105-125 kg O možnostech výpůjčky se informujte na objednavky@jemm.cz nebo u Lucky na 604 928 675. Pokud chcete zůstat v Beskydech více dní, můžeme vám pomoci i s ubytováním.

/files/data/p/promo-angel-malesiv.png

Komentáře